loading

1899 - 1919

1899
Az első Opel gépkocsi az "Opel Lutzmann rendszerű szabadalmaztatott motorkocsi" nevet viselte. Ezzel indult Rüsselsheimben az első haszongépjárművek gyártásának alapjául szolgáló gyártási folyamat. Egy éven belül a vállalat bemutatkozott a nemzetközi motorsportban is. 
1901
1901 márciusában aratja első győzelmét az Opel autóversenyzésben. a Königsstuhl hegyi túrát Heinrich von Opel nyerte. 
1907
Különleges kialakítású, 45 kW (60 LE) teljesítményű gépkocsijával az Opel tesztpilótája és autóversenyzője Carl Jörns megnyerte a Taunusban megrendezett Kaiser Kupát: a legjobb német gépkocsinak járó Kaiser Kupa mellett az Opel nyerte el az udvari beszállítói címet is. 
1909
Az Opel bemutatta első elérhető árú gépkocsiját. A 4 kW (8 LE) teljesítményű, kétüléses, a megbízhatóságot szem előtt tartó vásárlók számára tervezett jármű "Doktorwagen" (Orvoskocsi) vált ismertté. 
1912
Az üzemből kigördült a tízezredik Opel gépkocsi. Az új csúcsmodell a tekintélyes 40 kW (100 LE), négyhengeres jármű.
 
1914
A motortechnológiára alapozva kifejlesztették az új, világrekordot felállító versenyautót, amely győzelmet hozott az 1913-as Grand Prix versenyen. A csúcstechnológiát nemcsak az jelentette, hogy ez volt az első négyszelepes technológiával működő gépkocsik egyike; elsöprő 12,3 literes négyhengeres motorjával, 16 szelepes meghajtó egységével a rüsselsheimi létesítményből kikerülő legnagyobb helyváltoztatást szolgáló motor volt. Az Opel Németország legnagyobb autógyártójává vált. 
1919
Átadták a Rüsselsheimtől délre található Opel autóverseny-pályát. Az ovális lefutású betonozott pálya, döntött kanyarokkal az első állandó autóversenyzésre és tesztelésre használt pálya Németországban - évekkel megelőzve más közismert versenypályákat, például a berlini AVUS-t és a Nürburgringet 
Ugrás az oldal tetejére