loading
1921
Az Opel nyolchengeres motort épít, amely számos versenyen bizonyít - különösen
emlékezetes az 1922-es Eifel verseny

1924
Egymillió arany márka értékű beruházással az Opel teljesen modernizálja autógyártását. A rüsselsheimi az első olyan német gyártóüzem, amely a jövő nagy mennyiségű termék előállítására alkalmas gyártási módszereit, például a gyártósoros összeszerelést bevezette. 
1928
37,5%-os piaci részesedésével az Opel messze a legnagyobb német gépkocsigyártó. A General Motors-al való társulás előkészítéseként a vállalatot tőzsdére bevezetett céggé alakították. 
1929
A General Motors mindössze 26 millió dollárért felvásárolta az Adam Opel AG részvényeinek 80 százalékát, és ezzel többségi tulajdonossá vált. Az Opel az első német gyártó, amely biztosítótársaságot alapított. Még egy elsőség: az "Opel Bank" gépkocsivásárlásokat és részletfizetéseket finanszírozott. 
1931
A rüsselsheimi üzemben megépítik az első "népautót" 1,2 literes motorral, amely elérhető áron vásárolható meg. 1931 és 1935 között 100 000 példányt szereltek össze - ez olyan mennyiség, amelyet egyetlen korábbi modell sem ért el Németországban.
A General Motors megszerezte az Opel Részvénytársaság részvényeinek fennmaradó 20%-át.Az Opel az első gépkocsigyártó, amely iskolát hozott létre az ügyfélszolgálat oktatására.
1940
Az egymilliomodik Opel egy Kapitän modell volt. Októberben a nemzetiszocialista kormányzat leállíttatta a személyautók gyártását.
A négykerék-meghajtású, terepre szánt teherautó modelleken kívül katonai felszerelések, például pilótaülések, repülők futóműveinek és üzemanyagtartályainak gyártása folyt.
 
1944
A szövetséges hatalmak lebombázták a rüsselsheimi üzem felét, a br/andenburgi üzem csaknem teljesen megsemmisült. 
1945
A  Kadett teljes gyártósorát szétszerelték és a Szovjetunióba szállították jóvátételként. 

 

Ugrás az oldal tetejére